24. februára 2016

PREMENA SKRINKY

PREMENA SKRINKY LIEKOVKY NA  ZRKADLO DO KÚPEĽNE

ALEBO - KEĎ SA NEDARÍ,  
keď to NEJDE , keď to IDE POMALY
keď nie je NÁPAD,  keď NIE JE CHUŤ .
 
Už dávnejšie som prišla na to, že tvorenie ako moje zamestnanie, neprichádza do úvahy. Veľmi rada pomôžem, dorobím, poradím, došijem, opravím keď vidím, že niekto si nevie rady, ale niečo vyrobiť na objednávku je pre mňa TRÁPENIE.  NIE JE TO RADOSŤ, NADŠENIE, JE TO POVINNOSŤ.  Keď niečo pokazím na svojom, tak prižmúrim obe oči, ale inému to musí byť bezchybné. Tiež mám obavy,                                      BUDE SA TO PÁČIŤ AJ INÉMU?
   Ešte minulú jar som bola na návšteve u kamarátky a poprosila ma, či by som niečo neurobila
 so skrinkou - liekovkou ( jód alebo nejakú chemikáliu cítiť na nej ešte vždy).
Aj keď som vedela, že by som nemala, (viď úvod vyššie) doviezla som ju domov Nakoľko skrinka bola v dosť zlom stave, tak som si povedala, že polepím odpadnuté lišty, natriem na bielo, na predné dvierka dekupáž vtáčika a do vnútra dám zrkadlá a bude to skrinka do kúpeľne,  jeden víkend a je to hotové. 
Takto by som ju spravila PRE SEBA, na chalupu.

                                                                             LENŽE


Natierala som ju snáď 5 krát. Malá skrinka, ale mala v sebe nejaké fľaky, ktoré vždy prerazili cez farbu.

 Na zadnej strane hlboká prasklina, zrkadlo to prekryje.
  Išla som za sklenárom a sklenárstvo pre chorobu zatvorené a ostatné sklenárstva veľmi drahé.
Skrinku som zabalila a dala do pivnice.

Až nedávno sa ma pri telefonickom rozhovore kamarátka spýtala, "čo je s mojou skrinkou?". Zatiaľ som ju natrela na bielo. "PREČO NA BIELO ?"  Tak sme sa dohodli.  Čo teraz, odstrániť 5 vrstiev farby ?, nechuť dokončiť skrinku bola stále väčšia.
   
Zaťala som sa a povedala som si, že ju dokončím, nech sa jej zbavím. Našla som iného sklenára (drahšieho) a dala vyrezať zrkadlá. Doma som zistila, že ich vyrezali väčšie. Takže ďalší týždeň odniesť nazad a znovu ísť pre ne.


          Na predný diel som 2 dni kreslila zentangle pierko a potom pretrela, lebo sa mi NEPÁČILO.
Celú skrinku som trochu obrúsila, vyčistila a prichytila úchytky.
 Obstarať zlaté mini klinčeky tiež nebolo jednoduché.


Nakoniec som chcela urobiť nejaké pekné fotky, ale kto fotil zrkadlá, vie, že je to ťažké.
Musíte pozerať na to, čo sa odráža v zrkadle.
 Keď použijete blesk, tak zrkadlo je tmavé
nesmiete byť vidieť v zrkadle ako fotíte
Keď fotíte večer ako ja, tak nesmie byť vidno svetlo. 
Ako som hore dole prenášala zrkadlo, tak sa nachýlilo a zrkadlo spadlo na mňa a porezala som si prst. 

 Skrinka je konečne hotová, takto by som si ju dala ja na chalupu,
 pod ňu by som zo starého kuchynského stola vyrobila stolík pod umývadlo.
Štýl kamarátky sa medzitým ako som skrinku dokončila úplne zmenil.
 Z provensálskeho na industriálny, kameň, betón, kov, a ..........
Biela skrinka sa jej vôbec nebude hodiť. Mám z toho celého veľmi zlý pocit.  


PRAJEM VÁM VŠETKÝM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA. 



28 komentárov:

  1. Mě se moc líbí, já bych ji brala hned!
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je pekná...mne sa páčila aj taká len obrúsená...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka skrinka nie je brusena, natierala som ju farbou Anne Sloan, vtedy netreba brusit. Povodna bola taka ako keby si ju vytiahla zo smeti,

      Odstrániť
  3. Občas je těžké trefit se do vkusu druhých. A jak píšeš, mám to stejně. Tvořím moc ráda pro potěšení, ale z povinnosti mi to nikdy moc nejde. Skříňka je nádherná, moc se mi líbí. Krásný večer❤❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moze sa stat, ze nieco sa nepodari a potom sa dohadovat.a aj ked sa snazim aby to vyzeralo ako z obchodu, vzdy je tam nieco...co by som inak urobila.

      Odstrániť
  4. Skrinka hotova huraaaaa...je nádherna a celkom dobre urobena, len tie panty ja nenatieram ale vždy pred natieraním odmontujem a tou drôtenou kefkou vyčistím. Ale nevadí aj tak, je to tvoja voľba. No škoda že sa jej už nehodí, je krásna, nechaj si ju, neda sa?...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi nie, ale zisla by sa. Tie panty ma mrzeli, ale nevedela som dvierka dat dole a ono to je takymi mini klincekmi, ze ani kliestami odstranit. Ale mas pravdu, ked by som velmi chcela islo by. Tu kefu si urcite kupim,lebo od jednej kamosky som dostala potravinovu skrinu. Tam bude viac roboty. To vies,nie taketo malickosti si renovovala, ty uz na to pozeras inymi ocami. Nabuduce sa posnazim, aby som v hambe neostala,:-)

      Odstrániť
    2. Isla som manzelovi ukazat natrete panty, tak sa usmieval.

      Odstrániť
  5. Skrinka nemá chybu a hodí sa aj do industrial štýlu, ako teplý, útulný prvok, nemám rada keď sa niečim industrial neoteplí...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka ta skrinka je pre inu tiez Alenku. Podla mna industrial zateplujes surovymi doskami, drevom. Ale pravdu povediac nezaoberam sa s tym, takze teoriu neovladam, ja miesam hore dole,ako sa mi paci. Paci sa mi aj seversky styl, bielo cierne, aj industrial, tehly na stene a potom uvidim zlty gauc s tyrkysovymi poduskami a aaaaach. Myslim teraz dost na teba a drzim palce.

      Odstrániť
    2. No máš pravdu, ja by som si tú skrinku urobila surovšiu, transparentným voskom a penetrákom, ako hovorila Marcelka...ale ja mám len svoj cit, žiadnu teóriu neovládam ani ja :-)
      Ďakujem :-))). Chlapec nám úplne vstúpil do života pred rokom, v januári to bol rok :-)....v ,,čerešňovomalinovom čase,,v poste som si to zaznamenala...

      Odstrániť
  6. Zita to je teda príbeh :DD ale píšeš mi z duše ak to mám trobiť pre nekoho tak ten čas strávený na tom je absolúttne nezaplatený ,rozmýšľam presne ,ako ty ,doma sa mi veci vydaria, ale pre iných nemám tú odvahu to urobiť a veru ani chuť obetovať toľko času .To čo by som si za to mohla zapýtať je neadekvátne koľko vzácneho času som tomu venovala ...ale skrinka vyzerá super veľmi ťa obdivujem ako si sa s tým vytrápila a som zvedavá či ti skrinka ostane alebo si ju kamoška vezme :D čau erika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatial vsetko robim zadarmo:-) Mala som obdobie ked som sila za peniaze, lebo jedna znama chcela nieco odo mna usit a stedro mi za to platila, ale rodine sa to nepacilo....tak som skoncila.

      Odstrániť
  7. Odpovede
    1. Dakujem, som velmi rada za pekny koment.

      Odstrániť
  8. Krásná přeměna - krásná skříňka.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zitko, před tvým restaurátorským uměním jsem se nejednou sklonila a udělám to znovu. Nádhera!
    O skříňku se jistě přihlásí řada jiných zájemců, kterým se bude hodit...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka dakujem za mily komentar. Ja budem prva ktora sa prihlasim.

      Odstrániť
  10. Naprosto rozumím tomu co píšeš :-) Na zakázku dělám věci ráda jen když vím, že mám volnou ruku a plnou důvěru :-) To se pak dělá lépe, ale i tak není na svobodné tvoření jen tak pro radost :-) Ale tvoje renovace skříňky dopadla výborně, skříňka je překrásná a jistě dělá velkou radost ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka dakujem, som zvedava na tvoje vtaciky so sklom.

      Odstrániť
  11. Wau, tak to je nádhera. Miluji tyto staré kousky, jen je celkem problém je sehnat!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem za navstevu blogu a za mily komentar.

      Odstrániť
  12. Skříňka je moc pěkná a lépe by to zvládnul jen málokdo . Jsi šikula a chápu i úvod tvého příběhu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sarka dakujem za mily komtar. Prajem prijemny den.

      Odstrániť
  13. Milé blogerky! Tak ja som tá kamoška Alena/zadavateľka úlohy/.Aj ked som so Zitou v sporadickom telefonickom kontakte, posledne riešime iné témy, na skrinku som skoro zabudla. Až dnes som si všimla na blogu fotky skrinky a vaše forum. Som tiež obdivovateľka Zitkynej kreativity a zručnosti.Fakt , že sa s tým dosť natrápila, ale výsledok hovorí za všetko. Skrinka je krásna.A je samozrejmé, že si zaslúži ju vlastniť. Do jej chalúpky sa bude perfektne hodiť.Už sa teším na to , ked ma raz tam pozve a ja si pred touto jedinečnou skrinkou budem môcť upraviť make up, :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už rok starý koment, ale nevadí :-), posielam veľký :-)

      Odstrániť