1. júna 2017

Kreatívny workshop maľovania nábytku

Dlho som sa neozvala, ale od Veľkej noci som nemala ani jeden víkend voľný, taký, že by som mohla konečne niečo urobiť, vyrobiť, dokončiť, bola som na Liptove, na Morave, v Bratislave..... 


                              WORKSHOP

Včera som sa zúčastnila  workshopu maľovania nábytku.  
Ja viem, pomaľovala, natrela, obnovila som už toho dosť za svoj život, ale všetky moje nábytky boli renovované tak po mojom, ako som to cítila.  Chcela som sa naučiť a vyskúšať si niečo nové,  tak naživo, nie cez internet.
Workshop viedli dve veľmi sympatické kočky z firmy FERA FEMA s.r.o.,  www.ferafema.sk .
 



Túto skrinku sme nemaľovali, je to len ukážka ich práce.






Úplne na začiatok ma zaujali kriedové farby AUTENTICO. 
Sú super krycie a majú obrovskú škálu farebných odtieňov. Je lacnejšia ako moja obľúbená Annie Sloan, a okrem farebnej škály aj vosky má  neúrekom.




Naučila som sa patinovať rôznymi technikami, ktoré som doteraz vôbec nepoznala, vyskúšali sme rôzne farebné kombinácie,


Prvá vrstva                                        Druhá vrstva                                    Brúsili sme, alebo umývali, atď....


Na koniec sme si vyrobili  vlastné hodiny. Samozrejme som chcela niečo iné, ako čo robili ostatné účastníčky, chcela som dosiahnuť taký kamenný výzor, ako mali na jednej lampe, ale žiaľ z časových dôvodov sa mi to nepodarilo.  Ešte chýbajú číslice a ciferníky.



           Zhodli sme sa všetky,  že je to perfektný relax. 
                                            ******************************                          

                               Na chalupe sa veľmi darilo tráve. Pokosili sme to až na tretí pokus.





                                               ********************************
Ešte veľmi veľmi dávno asi pred 20 rokmi som v nejakom časopise videla fotky z bývania Báry Básikovej a jej bývalého manžela architekta Jaromíra Pizingera. Miesto gauča mali klasickú kovovú posteľ, tzv. funkcionalistický gauč. A taký gauč sme my mali založený v zadnej izbe. Vedela som, že ešte príde jeho doba.
Dosť súrne potrebuje dcéra nejakú válendu alebo gauč a ja som jej ponúkla tento, je zadarmo, poťah kúpim ja, madrace sú dosť zachovalé, tak miesto  kresla a miesto skrinky a ďalšej potravinovej skrinky, čo potrebujem dorobiť, robím na tomto gauči. 
  Cez víkend ho už určite dokončím.                              

 SĽUBUJEM. (hlavne sebe)


                   PRAJEM KRÁSNY SLNEČNÝ DEŇ.



14 komentárov:

  1. To je poklad ten gauč...já mám na něj asi 37 let staré velmi osobní vzpomínky. Co bych za to dala, sehnat ho tady v IRL. Takže dceři tak trošku závidím...tady je spousta kovových nových ,ale ceny a provedení hrůza, na některé bych se bála sednout, jak mi přijdou ty tyčky tenké.
    Těším se na výsledek, určitě budou i nějaké bulánky v potahu matrací, nebo se mýlím??? Mávám do dálky Marcela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nechcela som písať, ale doma keď som ho poriadne vyčistila, tak som zistila že chróm je veľmi porušený. Pritom pred cca 15 rokmi sa na ňom spalo a bola bez chyby. Založil sa do skladu bez kúrenia.

      Odstrániť
    2. Možno budú bulanky,ale zápasim so sebou aby neboli.

      Odstrániť
  2. Zitko, jsem na ten gauč zvědavá, určitě bude krásný jako vše, co renovuješ. Přeji ti krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Těším se na konečné dílo. Hezké dny přeji. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Milá Zitu,
    to musel být super kurz, člověk se pořád učí :) Jak se s křídovými barvami pracovalo? Vidíš rozdíl mezi těmito a Annie Sloan?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatiaľ nevidím rozdiel. Lenže to by som asi musela natrieť nejakú fóliu. Ale videla som mali natreté vsetko, kov , ta kameninova lampa bola keramika, drevo, drevotriesku, ešte aj poťah na stoličke a drzi.

      Odstrániť
  5. Fí, tráva vysokáá! Tak to som zvedavá , či kurz využiješ na prerábku komody...a na gauč som zvedavá tiež...je v ňom vysoký potenciál.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tú komodu čo má čaká, tak tam nie.

      Odstrániť
  6. Juuu, tam by se mi libilo!!! Ty kridove barvy jsou dokonale. A podobne i gauc, super, tesim se na vysledek. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zitko, takový workshop ty jistě zúročíš!
    A těším se na dokončenou postel, tedy pardon, gauč!
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovedaťOdstrániť