24. septembra 2018

Venček z HLOHYNE

Leto rýchlo ubehlo a ja som nestihla skoro nič, ani len poriadnu dovolenku. 

Už v minulosti som písala, že tam kde bývam, je veľa materiálu na rôzne venčeky, nemusím ísť ďaleko pre šípky (tie už mám aj na záhrade), šišky, ani pre iné bobuľoviny, stačí zobrať psíka večer na prechádzku, tašku a nožnice  a materiál je doma.
Už z auta ma upútal krík s oranžovými hustými bobuľami - Rakytník
- (žial je to hlohyňa, medzitým som zistila, ale sú veľmi podobné)
a tak som si jeden venček musela vyrobiť.








Neviem či ste už z Rakytníka niečo robili, treba si zobrať na manipuláciu hrubé kožené rukavice, lebo má  dlhé špicaté ostne, 1-2 cm, horšie ako ruža.  Bola som zvedavá ako dlho vydrží venček, lebo veľa bobúľ pri práci odpadlo, ale mám ho na dverách týždeň a zatiaľ je v poriadku a neopadáva.


Venček sa mi veľmi páči, lebo je jednoduchý, ľahko a rýchlo som ho vyrobila, ale venček z pred 2 rokov sa mi páčil o trošičku viac.

PRAJEM KRÁSNY DEŇ

23 komentárov:

  1. moc krásné, ale věřím, že to byla s trny práce!! Ale odměna je krásná. Přeji z Jizerek krásné podzimní dny. Olina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Olinka prv som tie trny strihala, ale bolo mi to p.. platné, tak hrubé manželové kožené rukavice a omotala som to drôtom. Nakoľko sú konáriky obsypané bobuľami za necelých 10 minút bol venček hotový.

      Odstrániť
    2. krásné jsou věnce i z opadaného borůvčí (čučoretěk), dělám každý rok..... prima den přeje Olina

      Odstrániť
  2. Venček pekný, aj dlho vydrží ale hlavne rakytník je plný vitamínov a jedna bobuľka na deň stačí
    a smiem sa opýtať v ktorej časti rastie rakytník?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je nádhernýýýý a aj zdravýýýýý!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve na tom rozmýšľam, že to ochutnám ako to chutí, nikdy som to ešte nejedla, nepila nič z toho, myslela som si donedávna, že bobule sú jedovaté :-)

      Odstrániť
  4. Zitko, oba jsou moc krásné! Perfektní podzimní přivítání!
    Hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zitko, věnce jsou opravdu krásné. Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moc se mi líbí tvé věnce. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zitko, to je nádherný věnec. Úplně mě okouzlil. Měj pěkné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Venček je neskutočne krásny. No upoyorňujem, že nie je to rakytník, ale hlohyňa https://www.sieberz.sk/termek/hlohyna-sarlatova/ tá ma menšie oválnejšie listy, rakytník je http://www.pluska.sk/izahradkar/okrasna-zahrada/dreviny/pestujte-rakytnik-plody-nabite-vitaminmi.html a má uzke dlhé listy. Hlohyňa nie je jedlá! Spôsobuje žalúdočné ťažkosti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, uz som na to prisla, upozornili ma na to na inej stranke,len som nemala casu to opravit, skor ako ma na to niekto tu na blogu upozorni. Uz aj idem opravit :-)

      Odstrániť
  9. Ten ale je :-))))...nádherný a moc povedený. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Zito, oba věnečky jsou kouzelné! Díky za inspiraci, takové mám nejraději :-) Krásné dny A.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nádherné věnečky!Moc hezké dny přeji.

    OdpovedaťOdstrániť