25. júla 2017

DIY renovácia skrinky - premaľovanie

Ako som už písala, na túto renováciu sa chystám už dlhšiu dobu.   
Skrinka je KONEČNE hotová a hosťovská izba pripravená
A neboli nijaké komplikácie, ako u mňa zvyknú byť, aj keď nič nešlo na prvý krát.
       LEBO..... 
Nevybrala som si dobré farby a musela som počkať kedy pôjdem do BA a osobne si pozriem a vyberiem ďalšiu inú, tmavšiu farbu.  Moja béžovo- sivá neladila spolu. Aj keď som mala farbu doma už dlhšiu dobu (chvalabohu som ju neotvorila) vymenili mi ju v obchode  "Na vidieku" bez problémov.



                                  POSTUP

Utrela som skrinku vlhkými utierkami na nábytok a odstránila úchytky. Už bez úchytiek je krajšia
Zásuvky som vybrala, ale dvierka som maľovala na skrinke.
Maľovala som valčekom, štetec som používala málo. Dala som 2 vrstvy, nebrúsila som. Tu som zistila že kúpená svetlo béžová farba sa nehodí, dala úchytky a pokračovala o 2 týždne.
Vymerala som hrúbku prúžkov a nalepila pásky.
Natrela prúžky
Hotovo. Zistila som, že sa mi viac páči tmavší odtieň a vrch som pretrela tmavou farbou. Tu je ešte svetlý odtieň.
Navoskovala som celú skrinku. Tu vidno rozdiel. Spodok bez vosku a vrch už s voskom. Celú skrinku som navoskovala 2 krát a potom vyleštila suchou mäkkou handričkou.

Keď bola skrinka hotová, tak sa k nej nehodilo strieborné zrkadlo. Zrkadlo bolo z JISKU a už keď bolo nové som ho  prestriekala chrómovým sprejom, dala som na neho strašne veľa vrstiev farby.   Ale nevadí, natrela som aj zrkadlo.  TROŠKU MI HO BOLO ĽÚTO.


A ako som bola "VŠUNGU"- ROZBEHNUTÁ, natrela som aj malý stolík,   vtedy mi to pripadalo ako výborný nápad, ale vôbec sa nehodil ku posteli, kreslu a skrini, tak som odniesla stolík do vane a celý ho umyla. Našťastie to išlo umyť bez problémov.

Ten stolík som dostala, či ho nechcem (aj keď sa mi nikde nehodil, tak prečo nie), vždy som ho chcela premaľovať.
Teraz by to chcelo biele steny, ale tak sa mi nechce maľovať.  
Manžel nepomôže, lebo steny sú čisté, povie mi nech zase nevymýšľam a ostane to zase na mne :-).

Na tomto obrázku sú asi najrealistickejšie farby.

Aj keď obľubujem v poslednom čase  modernejší štýl s Retro prvkami, ako malá spálnička, hosťovská izba podľa mňa môže byť. Neviem totižto vyhodiť starý nábytok len preto, lebo už nie je IN, ale pravdu povediac, neviem kde by som takúto prúžkovanú komodu vedela dať inde, ako do tejto izby.
                                
                                    **********************************************
Bola som dnes cez obedňajšiu prestávku u kamošky a zaujali ma schránky.
Je ich cca 110 kusov a sú ešte funkčné.
NO NEODFOŤ TO.
Akú by som si dala ja? čo tu ešte nie je? Možno nejakú kovovú farbu, alebo vytvoriť hrdzu. 

PRAJEM KRÁSNE LETO, SUPER DOVOLENKU, SUPER DEŇ.

21 komentárov:

  1. Titulky, tolik práce! Moc se mi líbí ty pruhy. Ale to křeslo! To je bomba. Pěkné dny. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka ďakujem , aj za to kreslo, našla som ho na ulici a prerobila ako inak.

      Odstrániť
  2. Zitko, já vím, že se opakuji, ale komoda se ti moc povedla. Ty pruhy jsou úžasné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti nevadí, kľudne sa opakuj, ja to nejak spracujem:-)

      Odstrániť
  3. Krásna renovácia!
    Schránky nemajú chybu, okolo nich sotva niekto prejde bez povšimnutia, to len domáci si neuvedomujú, čo majú :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka keď som ich uvidela skoro mi oči vypadli a pritom vchod je renovovany, len na schránky sa asi nezvýšilo:-)

      Odstrániť
  4. Zitu, jsi veliká šikulka. Tvé předělávky jsou úžasné! Moc se mi líbí! měj se krásně...PS: Ty schránky jsou úžasný! Inka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Schránky sú v jednej miestnosti na všetkých 4 stenach. Naozaj cca 110 kusov.Tu vidno že každý človek je iny, má iné zručnosti, požiadavky atď....

      Odstrániť
  5. úžasné...krásné přeměny...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásná proměna i celý pokoj se mi moc líbí....a schránky ...super.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásná proměna, tohle vidět nedokážu. Pruhy by mě nikdy nenapadly a ejhle - ono to funguje!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Petra ani mňa by nenapadli, videla som to v jednom hoteli v Grécku, Pekný deň prajem.

      Odstrániť
  8. Zitko, znovu a znovu smekám! Komoda je krásná nejen tvarem, ale i díky tvé invenci.
    Ty schránky jsou super!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ta je nádherná! Krasně jim to doma sluší.
    Jsem zvědavá jestli dojde na bílé stěny :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Urcite bude premalovana stena, este neviem ci biela, ci siva, len dni idu velmi rychlo, su dovolenky, teplo, taha ma to von z domu, nejak nestiham, ale asi nie som sama.

      Odstrániť
  10. Zdravim vas atize.Chcem sa spytat ci nerobite nejake kurzy resp by ste nemali zaujem so mnou prerobit dve-3 kresla a vintage sofu:) nechcem to davat calunictvu,rada by som sa postup naucila sama az sa mozem Viac tesit ked si to sama prerobim.som z BA :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Monika, bývam v KE, .... Pri čalúnení , no som tak trochu amatér, calunik pri mojich postupoch by asi krútil hlavou, ale keby sme bývali v jednom meste určite by som ti vedela pomôcť... Keď si trochu manuálne zdatná, na tvojom mieste by som sa pustila do toho sama.

      Odstrániť
  11. Zito, skvělá proměna. Tento typ komod si moc dobře pamatuji, po revoluci hodně dlouho "letěly" a každý je měl doma. Sama jsem k nim nikdy nepřilnula. Ale v tom novém slušivém kabátku bych si i já moc ráda dala říct :-)) Jsi velká šikulka!

    OdpovedaťOdstrániť