25. apríla 2018

Renovácia rozbitej lampy


Táto renovácia trvala veľmi dlho, možno aj 1,5-2 roky. Nevedela som čo s ňou.

Keď bol vnúčik malý a ledva chodil, tak zobral lampu a chcel ju odniesť mamke a samozrejme spadla a rozbil sa jeden kameň a látkové tienidlo sa potrhalo.A nakoľko si rodina myslí, že všetko viem zrenovovať, tak lampa putovala ku nám. Medzitým aj druhá lampa "náhodou" spadla a tak doma ležali 2 rozbité a zničené lampy.



Prv som chcela ten kameň vyrobiť z betónu, potom som hľadala nejakého keramika, (ale nechcelo sa im do toho) a keď som sa prihlásila do kurzu keramiky, vedela som, že bez kameňa neodídem. Možnosti keramickej dielne a hlavne časové, nedovolili vyrobiť kameň ako bol pôvodný, tak som si vyrobila kameň (vlastne dva) podľa svojho.

ešte vlhká hlina
Už vypálené, ide sa glazúrovať, sú tam aj nejaké moje iné pokusy o tvorbu. Je tam nedokončený artičok-váza, je to môj "gýč roka" :-)

Kameň vyšiel dobre, farba tiež sedí , len glazúra je fľakatá.  Z finančných dôvodov sa glazúra nanášala takým bodkovaním a nie ponorením do farby a preto ten kameň vyšiel taký fľakatý. Aj keď som ho bodkovala znovu a znovu 3 krát, bolo mi povedané, že sa to roztečie. NEROZTIEKLO.


pôvodná lampa.


























Tienidlá som polepila lepiacou pištoľou, na vrch prilepila kryciu pásku, ale nie je to dokonalé.




TADÁÁÁ- lampy sú opravené, tienidlá nie sú dokonalé, tak šup s nimi na chatu.

Čo robíte, keď sa v práci nudíte?  -Čierne guličkové pero a biele mazátko. Čarbem.



Končím prekrásnymi sakurami, odfotila som ich pri prechádzke mestom.


PRAJEM KRÁSNY DEŇ




11 komentárov:

  1. Oplatilo sa čakať na tú správnu náhradu a lampa je zas super!
    Sakura rastie v ktorom meste? Nevedela som, že je to možné aj u nás.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka rastú tu v Košiciach, my to voláme čínska alebo japonská čerešňa.

      Odstrániť
  2. Zitko, ty nezklameš - lampa je úžasná!
    A sakury, mám jich plnou ulici hned na rohem a kochám se a kochám!
    Hezký večer přeji, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka pokiaľ ja odpoviem, prejde slhý čas, odvtedy už všetko odkvitlo, prajem krásny deň.

      Odstrániť
  3. úžasné, šikulka..... přeji plno takových nápadů a hlavně čas je realizovat. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Olinka ďakujem za milý komentár, prajem krásny deň.

      Odstrániť
  4. Zitko, to je nádhera. Ostatně, pod tvýma rukama se zrodí vždy něco krásné. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je dobře, že lampa nebyla vyhozená, ale pěkně čekala na nový kabátek. O to větší, že si to člověk udělal sám, viď Zitu, moc povedené.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martinka, ľutujem čokoľvek vyhodiť. Najhoršie keď sa to nikde nehodí :-(

      Odstrániť
  6. Zito, miluju to Tvé hand-made kouzlení! Hned bych šla k Tobě do učení :-) Super renovace .-)

    OdpovedaťOdstrániť