16. novembra 2017

MAĽUJEM A MAĽUJEM A MAĽUJEM


Úplne som prepadla maľovaniuNie prvý krát, to je pravda. Prídem domov z práce, uvarím, upracem a idem maľovať.  Keď sa začne dariť, tak aj do 2 v noci . Ako nadávam ráno na seba, keď musím vstávať a hučí mi v hlave!


Prv som sa snažila nájsť si nejaký kurz maľovania, hlavne nech ma naučia pracovať s farbami, rôzne techniky atď... ale to, čo si pod kurzom predstavujem ja, som zatiaľ nenašla.


Aj to som zistila, že u mňa je skôr problém nájsť si svoj vlastný štýl, RUKOPIS......  
Vidím na sebe, že sa do toho trochu dostávam, len zatiaľ maľujem tak trochu na objednávku.
   
 KVETY do kuchyne.
V objednávke bolo farebné, lebo kuchyňa je veľmi neutrálna, bielo-sivá a vedela som že podklad by mal byť najradšej tyrkysový, alebo modrý ak sa dá.
... až na šiesty pokus som bola spokojná. 
Tak toto je výsledok po viacnásobnom premaľovávaní, neprepchaté, farebné... Je to kreslené z fotky, čo som našla niekde na internete, dotvorené,  páčila sa mi tá atmosféra.

Najhoršie je, keď niečo musíte namaľovať DVOJMO a potom premaľovať a zase dvojmo. Tak toto sa konalo 5 krát, toľko krát som nebola spokojná. Pár mojich pokusov, ktoré skončili pod ďalším nánosom farby.

Žlté kvety boli také smutné, ako keby rástli v močiari a ružové, tie by aj mohli byť, len to nebolo ono, ale už som vedela,  že kvety budú ružovej farby. Podklad pod kvetmi sa mi páčil.

Medzitým ako sa nedarilo, som sa nahnevala a išla som kúpiť iné, podlhovasté plátno, nech je ten obraz jeden. Nebola tá veľkosť čo som chcela, tak som za 8,- € kúpila obraz New-Yorku, že ho premaľujem  a začala som na neho maľovať  kvety.  Páčil sa mi ten tmavý podklad a zistila som, že to s tým mestom vyzerá zaujímavo. Niektoré budovy som vymazala a znovu domaľovala.  Ten New York to ešte nemá vyhraté, je možné že skončí ako svetlý fľak.





***
V lete na dovolenke pri mori stál predajca a ukazoval niekomu svoj tovar, rôzne osušky, látky a zazrela som nejakú tvár ....  pýtam sa, "koľko stojí Jimi Hendrix ?"  A on "Bob Marley?"
Dohodli sme sa na 5,- €. 




Jeden večer som nemala čo maľovať, zobrala som manželovi starú preglejku čo ostala z nejakej skrine , vytiahla tú látku a skúšala som namaľovať Boba Marleyho.  Bolo to jednoduchšie, lebo hlava je 1:1 k originálu, ani farby som nemusela hľadať...   Obraz je veľký 100x120 cm.  




V ľavo je tá látka, potom som zistila, že na látke nie sú dredy, tak ešte domaľovať...


******
Na jeseň som strihala ružu, ostrihala som všetky ružičky čo tam ešte ostali a objavila som veľké, oranžové šípky. Ostrihala som ich a rozmýšľala, kde ich použijem.  Použila som ich do venca  spolu so šiškami.




Posledné ružičky so šípkami.
********************
  Ako som tak venčila psíka, pred jednou školou bolo vyhodené kreslo.  Je v dosť biednom   stave, ale nakoľko noha funguje, otáča sa a kreslo je stabilné, tak som ho tam nemohla nechať a už čaká na renováciu.  Už mám také kreslá dve, mám ich v kancelárii a veľmi veľa ľudí ich obdivuje.




Ešte nemám dokončené jedno iné kreslo a už ma čaká ďalšie.
Zatiaľ neviem aký dostane poťah, ani či bude vzorované . 
   Asi to do Vianoc nestihnem. 
**************


                               V skalke nám vykvitli biele fialky, Ralfík vraví že voňajú.


 Prajem krásny deň
Zita

16 komentárov:

  1. Zito, já Tě obdivuji, fakt! Mně se líbí všechny ty obrazy, ale nejvíc asi opravdu ten s tím podkladem v petrolejové(?)... Ale na co se hodně těším, to jsou renovace těch křesílek :-) Měj se krásně A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zitu,tolik práce!!! Jsi šikula. Obrazy jsou moc vydařené. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zitko, ty jsi dobrá!!!!!!Co ty všechno neumíš:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zitko, já nemám slov! Krásné výtvory. A ty obrazy. Úchvatné Hezký víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zitko, ty jsi neúnavná! Malování je vášeň (taky bych typovala Hendrixe). Tvoje úpravy nábytku jsou opravdu úžasné!
    Moc tě zdravím a Ralfíka taky!
    Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zitko to je nádhery..Jsi všestraně nadaná šikulka.
    Krásný nový týden.Z❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem, za všetky komentáre, momentálne vďaka maľovaniu nič nestíham :-), blížia sa Vianoce, tak musím nejaké darčeky namaľovať. Krásny deň prajem....

      Odstrániť
  7. Zitko moc obdivuji tvé malování,jsi dobrá!Krásné dny přeji

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Zitka,
    spadla mi sánka...maľuješ nádherne a neskutočne, že wau. Ten obraz z New Yorkom je nádherný. Asi si u Teba objednám obraz z hortenziami, zbožňujem tieto kvety :-)
    Aj kreslo je nádherné.
    Prajem Ti pohodové dni,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adka podla mna sa este trochu zlepsim a budu aj hortenzie.

      Odstrániť
  9. Zitu,
    je něco co neumíš? :)
    Klobouk dolů!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Toľko krásnych vecí! Tie žlté kvety sú naozaj smutné. Obraz sa mi páči aj kreslá. Som zvedavá na ďalšie :-) Pekné dni ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem za navstevu, teraz malujem na Vianoce portrety, ale tie sa mi este nedaria.

      Odstrániť
  11. No ten portret ma dostal nevidím rozdiel medzi látkou a obrazom genialne fakt som hotova ako maluješ!!pa e.

    OdpovedaťOdstrániť