11. októbra 2017

VENCE, VENČEKY - ZO ŠÍPOK, EUKALYPTUSU a .....

            Už  prišla jeseň (nepíšem že konečne), tak to si musím urobiť nejaký venček na dvere.

Veniec z eukalyptusu skončil vonku na plote, manžel začal prskať a prišli sme na to, že je alergický na túto rastlinu.

ŠÍPKOVÝ VENČEK som chcela urobiť bez základu, len MOTANÍM  dlhých šípkových konárov. Tieto mali od 2-3 metrovAby bol venček dosť hrubý, potrebovala som veľmi veľa konárov.







VENČEK Z EUCALYPTUSU.  Moja kamoška robí svadby na kľúč a po skončení jednej svadby mi podarovala obrovskú kyticu eukalyptusových konárikov.  (Vyžobrala som si :-)). Škoda akurát, že už boli dosť suché. Dala som ich do vane, či sa nespamätajú, ale žiaľ nespamätali. Pri práci lístočky opadávali, najmä tie najsuchšie, ale venček som umotala aj tak.



Myslela som si , že bude aj na 5 vencov, ale nakoľko som znovu robila bez  podkladu a celý venček je z eucalyptusu, spotreboval sa tam všetok materiál.


Vlastne nie všetok, malé konáriky ostali a tie som napichala do šípkového venčeka, aby bol hustejší, nakoľko zelené lístočky uschli a bol taký chudobný.



VENIEC Z VAVRÍNOVCA

Pri strihaní živého plota z vavrínovca (bobkovišeň) ostali pekné konáriky, tak som ešte stihla urobiť jeden veniec aj z tohoto. Teraz po 3 týždnoch je už taký "unavený", zato eukalyptus vyschol a pekne drží tvar.









                                                                      V ZÁHRADE....


naďalej rastú pečiarky, je ich veľa, ktoré ale nejeme, aj keď sme ich našli v knihe že "výborná jedlá huba" a aj suchohríby pod borovicou. Tie sme už jedli 2 krát a prežili sme. 


Ešte pridám pár fotiek z minuloročných venčekov


 Tento venček vydržal iba týždeň.

Tieto mini bobule som nazbierala na jednej benzinke. Tento rok som ich už tam nevidela.
 Ešte stále  z nich mám, len už nie sú červené.


          Tento posledný z bobúľ, ten bol veľmi pekný a vydržal až do zimy.


PRAJEM PEKNÝ ZVYŠOK DŇA

25 komentárov:

  1. Teda to je ale venecku a vencu! Krasne vsechny, ale me docela laka ten eukalyptovy, zacnu ukladat vetve:-). Pekny vecer. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Venčeky robím veľmi rada. Mám takú teóriu, že venčeky sa dajú urobiť zo všetkého. Je to rýchlo hotové a nemôžeš sa pomýlit.krasny deň.

      Odstrániť
  2. Zitko, teda já zírááám. To je ale nádhera, vše z přírodnin. Všetky sú pekné. Ale ten poslední, ten teda je!!! Měj se nádherně, Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka ďakujem, ten posledný farebný mal snáď 3 kilá. Pekny deň prajem.

      Odstrániť
  3. Všetky sú krásne, ale u mňa č. 1 šípkový!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Šípkove mám asi najradšej. Ešte sa chystám na jeden, uvidím ako sa podarí. Pekný deň prajem.

      Odstrániť
  4. Zitko, nádherné věnce. Obdivuji o to víc, že toto mi nejde. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa je toto najľahšie z toho všetkého čo vyrábam. Keď si chcem oddýchnuť od nejakej práce, tak idem robiť venček. Len ten bordel potom v kuchyni:-). Pekný deň prajem.

      Odstrániť
  5. Nevím, který obdivovat dřív. Asi eukalypt, ten by se mi k nám totiž tuze hodil :) A pak taky ten bobulkový, líbí se mi jak je jemný a přitom dominantní.
    Krásné je máš, všechny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zitko tvé věnečky jsou opravdu nádherné..Moc by mne lákal ten eukalyptový.Asi bych si měla zasadit eukalyptus. Měj se moc krásně.Z❤

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten je pekný furt, vyschol a nezvädol ako ostatné. Krasny den.

      Odstrániť
  7. Zitko, nevybrala bych si, protože je jeden hezčí než druhý!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Venčeky sú všetky krásne, ale ten posledný sa mi páči najviac. Tie farby sú tak dokonale zladené. Si šikulka s dobrým vkusom.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moc krásné. Všechny. Já se chystám na lampionkový:)(physalis)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aha, tak taky som este nerobila, krasny den prajem.

      Odstrániť
  10. Zito, nádherné věnečkování, nemám favorita, každý má svůj osobitý půvab :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nádherné věnečky!Krásné listopadové dny přeji:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Zitko, to je zase nádhera. Jsi šikula. Já dneska umotala taky jeden z eukalyptu. Přeji hezké dny. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Zitka ahoj no mňa uchvátil ten eukaliptový a prvé čo mi napadlo že to muselo byžť drahé kúpiť tolko eukaliptu ..minule som si chcela kúpiť v kvetinárstve a jednu vetvičku mi chcela predať za 50centov !! tak ti závidím takú kamošku :DD ale aj všetky ostatné sú naoazaj velmi vkusné ! pa e.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Zitko, krásný věnečky. Mám ráda přírodní.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ten z benzínky je pre mňa naj :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ja si tiež myslím že bol krásny. Škoda že som ho rozobrala a použila bobuľky na niečo iné. Ale ešte pár vetvičiek mám z toho, ale už sú bobuľky čierne.

      Odstrániť