14. februára 2018

VZDELÁVAM SA - 😂 - kurz keramiky, maľovania a iné....


Po Vianociach a Novom roku sa nejako neviem rozbehnúť. Je to aj tým, že som začala chodiť na kurzy KERAMIKY.  Hľadala som kurz maľovania,
ale naďabila som na keramiku a vždy som si to chcela vyskúšať, tak prečo nie KERAMIKA.
Po prvej TROJHODINOVKE som bola taká unavená, že celý víkend som preleňošila. Nikdy som si nepredstavovala že točiť mištičky 3 hodiny je tak náročné :-)
Našla som si niečo,  čo by som si chcela do konca kurzu vyrobiť.


To sú tie viac-hrdlové vázy na konáriky. Keď to uvidel pán profesor z umeleckej školy, tak sa mu otvorili oči na pár sekúnd a potom rozmýšľal, ako by sa to dalo vyrobiť, ale videla som na ňom, že som si vymyslela poriadne náročnú hlúposť. Tak taká veľká sa nezmestí do pece, takže menšiu urobíme a menej hrdiel atď..... už sa mi to prestalo páčiť.
Večer keď som zaspávala, tak som si to v hlave prebrala a rozhodla som sa, že aspoň opravím lampy- že dorobím  ROZBITÉ KAMENE . Ten spodný kameň na 2 lampách sa rozbil.


Ďalší kurz som robila kamene, ešte sa to nafarbí, nie je to presne to isté, ale robila som 2 lampy, takže aspoň budú rovnaké. Na chalupu budú perfektné.


Ku koncu keď som videla kreativitu ostatných na kurze, tak som začala robiť  šiškovú vázu.
Pán profesor zase krútil hlavou, poradil postup a začala som. Za 1,5 hodinu som urobila základ a pár lupienkov a bol koniec hodiny. Zabalili sme to do igelitu a že budem pokračovať.



Za týždeň som si to zase rozmyslela :-), že škoda je 3 hodiny sa trápiť s niečím takým a človek ani nevie ako to dopadne, trochu som to upravila, ani NEVIEM ČO TO BUDE A NA ČO A KDE TO DÁM a robila som klasické mištičky a vázu som vzdala.




Stihla som ešte vyrobiť misku veľkú, nejaký pohárik,zaťovi popolník na cigary, ale až teraz som zistila, že vlastne nič som si poriadne nevyrobila.


*********************************************************
HURÁ NAŠLA SOM SI KURZ MAĽOVANIA

Náš pán učiteľ je ÍR, má za sebou  nejakú prestížnu  umeleckú vysokú školu, trochu mu menej rozumieme. Na kurze som bola 3 krát a pripadám si, ako keby som nikdy nedržala v ruke štetec. Páčia sa mi veci, ktoré sa učiteľovi nepáčia a opačne. Ešte neviem, či som na dobrom mieste. Zatiaľ  maľujeme pocity, sny,ale neviem či mi to ide. Máme maľovať oheň a keď ho namaľujem, patrične som na svoj oheň hrdá, tak sa ma spýta, čo horí?  Ja, že som nerozmýšľala na tom. Tak mám porozmýšľať.  Len porozmýšľať, nie namaľovať čo horí.
  TAK TOTO MI NEJDE.

************************
Medzitým som si odskočila pomôcť kamoške trochu redizajnovať (home staging) garsónku, ktorú prenajíma. V garsónke boli dosť výrazné farby, jedna stena krikľavo oranžová, druhá krikľavo zelená a chodba miš -maš. A peniaze?  Skoro nijaké.  Vymaľovali sme na bielo a jednu stenu sivou. (15,- € materiál ) Ušili sme poťahy na gauč (pevná látka, stála 0,99 € m, /10 metrov.). Sivá by sa mi viac páčila, ale za takú cenu nebola). Namaľovala som 2 abstraktné obrazy 1x 1,20 m, (ja tam vidím prírodu), miesto plátna výplň starých dvier, trochu s prasklinami, ale to nevadí, požičala som z domu obľúbenú chlpatú podušku, nafotili sme a za 2 dni sa garsónka prenajala.
Aj keď sme sa narobili, tak toto by sa mi páčilo robiť. 


Takto na fotkách nevidno ten rozdiel,  na živo je to o dosť krajšie.

*******************************

DNES IDEM NA KURZ VÝROBY MYDIEL.

Vždy tak trochu závidím dievčatám, čo si vedia vyrobiť sami pre seba mydielka.
VALENTÍNA oslávim s manželom až večer.



KRÁSNEHO VALENTÍNA PRAJEM.



















10 komentárov:

  1. Zitko, ty jsi šikovná i bez kurzů, teď z tebe bude hotový profík!
    Moc zdravím a přeji hezký večer, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka, ty vieš tak pekne polichotiť, Krásny deň prajem.

      Odstrániť
  2. Marcela - Nordic Passion14. februára 2018 o 10:50

    Zitu, to je aktivit. Krasa! M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Začínam byť z toho trochu unavená a najmä keď sa chcete niečo naučiť (mydlá) a sedíte tam zbytočne 2 hodiny. Krásny deň prajem

      Odstrániť
  3. No toto, to je aktivít! Si mimoriadne aktívna a šikovná! Ja som žiadny kurz zatiaľ neabsolvovala, vždy sa bojím, že to nezvládnem, a čo sa týka umeleckých smerov, to už vôbec. Keď niečo vytvoríš, pochvál sa, rada pozriem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka zatiaľ nie je veľmi čím. Krásny deň prajem.

      Odstrániť
  4. Zitko, ty jsi ale aktivní! Keramiku jsem taky kdysi zkoušela a je to dost těžké, rozhodně těžší, než to vypadá. Měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, vyzerá to tak jednoducho, ale nie je. Krásny deň prajem.

      Odstrániť
  5. Páni, Zitko, ty ses rozjela..Krásně...jsi moc šikovná a chválím tvou aktivitu. Já jsem v keramické dílně každý týden, ale vůbec nestíhám nic vyrobit, protože tam mám tolik dětí, že jenom skáču kolem nich...jednou se taky o něco pokusím, ale tak krásné jako ty to mít nebudu..ať se ti daří. Inka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inka nič poriadne som si nakoniec nevyrobila, keby som išla ešte raz (nie je to lacná záležitosť) tak už viem čo by som robila. Ale už len jedna 3 hodinovka, maľovanie, tak už nič. Krásny deň prajem.

      Odstrániť