6. decembra 2017

RENOVÁCIA KRESLA

  
Všade na blogoch ADVENT a ja miesto zdobenia maľujem obrazy a renovujem kreslo a.... proste nestíham. Neviem či sa mám hanbiť, ale ADVENT je u mňa zatiaľ v krabiciach.

Môjmu maľovaniu sa nedarí tak ako si to ja predstavujem, tak som si 
musela urobiť PRESTÁVKU, venovať sa aspoň na chvíľu niečomu inému.
Toto kreslo, čo som našla pri prechádzke so psom, tak v rámci oddychu, som sa do neho pustila.


Najhoršie bolo to, že som ho nechala na terase, tam niekoľko krát zmoklo, potrhaná koženka sa od zimy ešte viac zničila, scvrkla, pod sedacou časťou premoklo drevo, začalo smrdieť. Starý prach sa zmenil na blato. Najhoršie z celého bolo kreslo vyčistiť a vysušiť.
Pri odtrhnutí spodnej sedacej časti som v kresle našla starý 1 FILLER z 1927 Maďarské kráľovstvo, hneď som išla na internet, či som nenašla nejaký poklad, ale nemá to skoro žiadnu cenu. Ako sa tam dostalo, veď tieto kreslá sa vyrábali v Brne v 60 rokoch.
 Nakoľko som už takéto kreslá renovovala, išlo to veľmi rýchlo, látka už bola kúpená, za jeden deň som to stihla.


Prvý krok, polepiť zničenú koženku. V jednej časti pozeral niekto, čo je pod molitanom (je tam  tvrdený polystyrén) , tam som to trochu upchala. Mám takú zvláštnu pásku, tak tá perfektne drží a neodlepuje sa.  Potom som obmotala celý kus látky okolo kresla. Zadná časť je z jedného kusu. Prišpendlila som látku ku kreslu.


Keď to bolo poriadne natiahnuté, tak som zvyšnú látku odstrihla.  Potom som látku dala aj na prednú časť a zas som ju prišpendlila. Už som zahýňala látku, tam budem šiť-štepovať z vrchnej strany.


Ešte bočné časti . Chýbala poduška na sedenie, tak som z molitanu vystrihla novú. Nechcela som ju dať osobitne, ale zabudovala som ju do kresla.


Opatrne som  vyzliekla poťah z kresla a zvrchu celé 2 x preštepovala, takto látka najlepšie drží. Potom som poťah so spínacou pištoľou pripevnila. Pre istotu som dala pod spinky ochrannú pásku, aby látka lepšie držala.  


 Ej-ha, zo spodku chýba kúsok látky,  tak som zobrala kus látky a ručne prišila.Vôbec to nevidno:-)


Začala som o 14,00 tej a o 23.00 hod. som fotila hotové kreslo. 
Medzitým som si pozrela 3 romantické filmy.


Určite nemusím písať PRED a PO. Tie hliníkové nožičky sú dosť zničené, asi ich ešte natriem.

Na kreslo som potrebovala presne 2 m látky 140 cm širokej. Použila som hrubú kabátovinu, aby nepresvitala páska a chyby na koženke. Látka  ma stála 14,-€.

Musím zase napísať, fotené večer o 23,00 hod. s mobilom, nenaaranžované, neospravedlňujem sa, alebo predsa len?  Maximálne som vymenila koberec.  Kde sú tie časy, keď som presunula pol izby, vytiahla zrkadlovku,  aby som urobila jeden pekný záber. 


Pamätám sa, keď som raz presunula a poukladala drevené klátiky do vysokej steny ráno o 6,00, aby som vedela urobiť pekný záber renovácie záhradnej stoličky, ešte pred tým ako vyjde slnko.
Tieto klátiky boli opreté o vchodové zábradlie a manžel ráno pozeral, ako sa to tam dostalo. 
Na starom blogu už mám postup šitia na tento druh kresla, tu som si aj na fotkách dala ešte viac záležať. Aj postup vidieť lepšie.


POZRI TU

Prajem príjemné sviatky
ZITA


17 komentárov:

  1. Zitko, to je nádhera!!! Jsi moc šikovná. A proč bys proboha měla mít špatné svědomí? Užívej si advent po svém, jak ty sama chceš. Nejsou žádná pravidla a tvoje tvorba je úžasná. Hezký večer.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marti, v sobotu, nedeľu to doženiem, ale pravdu ti poviem, od kedy nám zhorel adventný veniec, sviečky zapaľujem len na Vianoce a jedným okom pozerám, či nehoríme :-). Krásne sviatky

      Odstrániť
  2. Zito, Ty jsi můj člověk .-) Advent má být o příjemných věcech - že je každý nevidí jen v pečení cukroví a vánočním dekorování, přeci vůbec nevadí! :-) Tvá proměna křesílka se mi moc líbí - krásná látka a ta proměna vážně stála za to. Ty jsi pro mě prostě recyklační bohyně :-))) Krásné dny A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anička tiež si myslím, že by bola škoda aby kreslo skončilo niekde na smetišti. Príjemné sviatky.

      Odstrániť
  3. Zitka, kreslo = klobúk dole. Perfektná premena, ako keď sa zo škaredého káčatka stane krásna labuť.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Šikovnica si ty!!! Krásna prerábka! Mám rada návrat života starým kúskom. A že neparádiš v duchu adventu, nevadí, bude na Vianoce vzácnejšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka to parádenie doženiem asi v sobotu-nedeľu. Mám neúrekom vence, ale nejaký by som si ešte chcela urobiť. Krásne sviatky.

      Odstrániť
  5. Zitko, podle tvého popisu to zní taak jednoduše, ale jsem si jistá, že bych to prostě nedala. Máš můj obdiv!
    Měj hezké dny a užij si Advent v novém křesle!! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka, asi preto to znie jednoducho, že už v tom mám prax. Ale vždy sa nájde na každom kresle niečo, čo ma potrápi a tak trochu si ponadávam :-) Od kedy to kreslo mám, je v hornej pracovni, tak už len na ňom sedím. Krásne sviatky prajem.

      Odstrániť
  6. Zitko jednoducho nádhera...luxus kresielko, chválim viac slov netreba. Si jednoducho jednička, čo chytíš do ruky všetko ožije, začne dýchať životom :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Obrovský kus práce a skvělý výsledek. Krásná látka. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka 3 latky som drzala v ruke, 1/2 hodinu som nad tym stala a ked som ju doniesla domov, tak som zistila ze uz kreslo s podobnou latkou mam. Nechapem ako som na neho mohla zabudnut, ved ho vidim kazdy den. Krásne sviatky prajem

      Odstrániť
  8. Právě včas jsem narazila na tvůj blog a na tuto renovaci křesla !!! protože jsem si domů přivezla taky jedno vysněné křesílko ... děkuji za návod !! Iva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam že pomôže, ale nedajú sa samozrejme všetky kreslá takto čalúniť. Ale na atypické je to najlepší spôsob. Krásne sviatky.

      Odstrániť
  9. Smekám!To je nádhera!:-)Krásné dny přeji

    OdpovedaťOdstrániť